Postavite pitanja Bálintu Pásztoru ovde >>
Kemives Atila, 18.01.2014.: Postovani gospodine Pastor, molim Vas da pogledate dole navedene sajtove i izjasnite se ovom pitanju. S postovanjem Atila http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/432890/Profesor-zbog-ovog-snimka-optuzen-da-je-fasista http://www.rtv.rs/sr_ci/vojvodina/ekskurzija-uz-sukob-ideologija-ili-sujeta_451934.html http://mondo.rs/a651066/Info/Drustvo/Profesor-nemackog-sa-decom-se-igra-nacista.html https://www.facebook.com/zaatilu http://www.autonomija.info/slucaj-profesora-nemackog-jezika.html |
P.B., 18.01.2014.:Poštovani Profesore,
Kada se izjašnjavam, to uvek činim nakon temeljnog sagledavanja čitave siuacije i proučavanja činjenica. Teško mi je da "prosuđujem" na osnovu jednog privatnog snimka, objavljenog na internet prezentacijama raznih medija. Čitao sam ove materijale, video snimak još pre nekoliko dana. Slažem se sa ogromnom većinom komentatora da se ne može videti ili čuti na snimku ono čime Vas optužuju. Koliko vidim i većina kolega je uz Vas. Stranka kojoj pripadam je pre nekoliko godina od istaknutih ličnosti iz stranaka koje su naši tradicionalni partneri bila optuživana za nameru rehabilitacije nacista, samo zbog toga što se zalažemo za rehabilitaciju ljudi, koji su lišeni života ili drugog prava bez sudske presude samo zbog nacionalne pripadnosti. U Srbiji se nažalost još uvek određene profesije, pa i nacije često povezuju sa nacizmom ili fašizmom. Želim Vam da opravdate poverenje ljudi, koji su i u ovim materijalima čije linkove ste mi poslali, stali uz Vas.
MilanNS, 15.01.2014.: Postovani, da li znate da li se ikako moze proveriti status aplikacije s obzirom da sam predao jos pocetkom jula u Segedinu. Podrska Vasem radu i zalaganju u skupstini R. Srbije, Milan |
P.B., 15.01.2014.:Poštovani Milane,
Ne postoji site ili aplikacija takve vrste. Dobićete obaveštenje u pisanoj formi.
Marija Protic, 10.01.2014.: postovani gospodine Pastor, htela sam da Vas pitam za Vase misljenje povodom ucenja madjarskog jezika kao izbornog u skolama koju pohadjaju ucenici na srpskom jeziku. Naime, radeci u jednoj skoli javila mi se grupa ucenika koji su bili iz mesanih brakova i zeleli su da uce madjarski jezik kao izborni. S obzirom na cinjenicu da je u skoli bilo nastave i na madjarskom, naravno da su kolege to prihvatile, ali meni nije jasno zasto je ukinut madjarski jezik kao izborni u nekim skolama , ako vec postoje odeljenja na madjarskom. Zasto i ucenici koji pohadjaju nastavu na srpskom ne bi mogli da imaju nastavu izbornog predmeta madjarski jezik? Koliko sam citala zakone potrebno je najmanje 15 ucenika za formiranje grupe iz izbornih predmeta u skolama. Deca sad moraju da biraju izmedju veronauke i gradjanskog, ali meni se nekako cini da smo bili i bolji gradjani i bolji vernici kad smo umesto toga ucili madjarski, slovacki,...i ostale jezike nacionalnih manjina u skolama. Sta mislite o nekoj vrsti predloga zakona o obrazovanju da pored veronauke i gradjanskog, dete moze da izabere i jezik nacionalne manjine u skoli umesto da uci veronauku ili gradjansko vaspitanje?Ovako ispadne da treba 15 ucenika za grupu... Mislim da bi ovakav predlog naisao na pozitivan stav u Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje. Hvala puno na iskazanom misljenju unapred. |
P.B., 11.01.2014.:Poštovana Marija Protić,
Zahvaljujem se na inicijativi. Apsolutno se slažem sa Vama. Kucate na otvorena vrata kod mene, pošto smo mi u Narodnoj skupštini podneli amandmane prilikom donošenja novih zakona o osovnom i srednjem obrazovanju, koji bi omogućili baš ovo što i Vi smatrate celishodnim. Verovatno ste u pravu i vezano za pozitivan stav Pokrajinskog sekretarijata, ali zakoni glase drugačije, zbog toga što su naši amandmani odbijeni u junu prošle godine.
Prilikom novih eventualnih izmena, ponovo ćemo predložiti tri, po meni međusobno povezana rešenja: 1) da deca kojima je - u konkretnom slučaju - mađarski maternji, ili potiču iz mešovitog braka, a pohađaju školu na srpskom jeziku uče maternji jezik sa elementima nacionalne kulture, kao izborni predmet; 2) da učenje npr. mađarskog jezika bude omogućeno i drugoj deci; i 3) da se reformišu planovi i programi učenja srpskog jezika u npr. mađarskim odelenjima da bi deca imala elementarnu mogućnost da srpski jezik i nauče.
Živimo u društvu u kojem za navedene predloge, koje Vi, kao osoba iz prakse podržavate, nema sluha, ali ne odustajemo.