Najavljena treća redovna sednica Skupštine grada
„Na mojoj prvoj konferenciji za medije u svojstvu predsednika Skupštine grada Subotice želim da, najpre, najavim uvođenje jedne nove prakse, a to ja da se pre održavanja sednica gradske skupštine održi pres-konferencija kako bi se novinari upoznali sa temama o kojima će se raspravljati na sledećoj sednici Skupštine grada. Tako će se, posredno, i građani Subotice unapred upoznati sa temama o kojima će sledećeg dana raspravljati odbornici gradskog parlamenta. To je bitno zbog otvorenosti, zbog transparentnosti i zbog toga da bi građani u većoj meri bili upoznati sa aktivnostima gradske skupštine, ali i gradonačelnika i Gradskog veća, s obzirom na to da 95 odsto predloga o kojima se gradska skupština izjašnjava potiče od Gradskog veća, odnosno od raznih sekretarijata, pre toga, koji čine Gradsku upravu“, izjavio je predsednik Skupštine grada dr Balint Pastor na današnjoj pres-konferenciji u Medija-centru u Gradskoj kući.
U četvrtak, 5. novembra 2020.godine, sa početkom u 9.00 časova, održaće se treća redovna sednica Skupštine grada, što će, uz jednu vanrednu i jednu svečanu biti ukupno peta sednica Skupštine grada u ovom sazivu, rekao je Pastor, i istakao da se sa gradonačelnikom Stevanom Bakićem još početkom mandata dogovorio da se ne primenjuje hitan postupak, odnosno da nema dopunjavanja dnevnog reda da se ne bi radilo ubrzanim tempom, da bi se odbornici pripremili i da bi rasprave bile kvalitetne.
Na sutrašnjoj, trećoj redovnoj sednici Skupštine grada imaćemo 52 tačke dnevnog reda, rekao je Pastor i naveo da će te tačke biti grupisane u 16 celina.
„Imaćemo, dakle, i spajanje tačaka, ali će to biti logično koncipirano. Na dnevom redu ćemo imati devetomesečni izveštaj o ostvarenju budžeta, a na prošloj sednici smo imali šestomesečni izveštaj. To je, naravno, bitno zbog transparentnosti, zbog kontrolne uloge gradske skupštine. Pored toga, imaćemo predlog Odluke o donošenju Plana detaljne regulacije za izgradnju vetroelektrane ’Maestrale ring’ na teritoriji grada Subotice. To je tema o kojoj je Skupština grada i u prethodnom periodu raspravljala, sada će se doneti plan detaljne regulacije. Involvirane su katastarske opštine Čantavir, Višnjevac, Gabrić, Bikovo, Stari i Novi Žednik, izuzimaju se građevinska područja naseljenih mesta sa pojasom od jednog kilometra. Ne bih ulazio u detalje, a na sutrašnjoj sednici gradske skupštine odborničke grupe će svakako izneti svoj stav povodom ovog pitanja“, rekao je Balint Pastor.
Uz konstataciju da je tačka vezana za donošenje odluke o mreži dečjih vrtića u ustanovama na teritoriji grada Subotice tačka o kojoj Skupština grada uvek raspravlja početkom školske godine, Pastor je kazao da je i upis učenka u prvi razred osnovnih i srednjih škola slična tačka koja se, takođe, ponavlja početkom školske godine.
„Bitno je da je predviđen veći izbor obrazovnih profila na sva tri nastavna jezika“, istakao je Pastor.
Na dnevnom redu će, dodao je, biti i Donošenje Odluke o obavljanju komunalne delatnosti zoohigijene i Donošenje Odluke o pokretanju postupka za realizaciju projekta javno-privatnog partnerstva u cilju obavljanja poslova komunalne delatnosti zoohigijene – sprovođenja mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na javnim površinama Grada Subotice.
„Ovde se radi o usklađivanju sa Zakonom o komunalnim delatnostima i proširuje se grupa poslova kojima se obuhvata delatnost zoohigijene. Uvek su aktuelne teme napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka, kontrola i smanjenje njihove populacije, ali sve u skladu i sa Zakonom o dobrobiti životinja i sa Zakonom o komunalnoj delatnosti“, pojasnio je Pastor.
Građane će, pretpostavljam, naveo je, u velikoj meri zanimati i Donošenje Odluke o merama za zaštitu od buke u životnoj sredini.
„To je tema koja će se naći na dnevnom redu sutrašnje sednice. To se, naravno, odnosi na ugostiteljske objekte. Nadam se da će ugostiteljski objekti, ne samo u Subotici već i šire, biti u mogućnosti da rade i narednih nedelja i meseci. Ali, to je tema koja spada u nadležnost Štaba za vanredne situacije“, rekao je Pastor.
Ono što me izuzetno raduje, naglasio je, jeste donošenje odluke o formiranju odbora i komisija Skupštine grada.
„Ima i stalnih odbora, ima i povremenih odbora i komisija. Izabraćemo predsednika, zamenika predsednika i članove, ukupno 14 stalnih radnih tela gradske skupštine uključujući i članove Izborne komisije, kao i ukupno 14 povremenih odbora i komisija Skupštine grada. Članovima tih komisija je istekao mandat tako da ćemo ovim, zapravo, završiti konstituisanje gradske skupštine, odnosno svih gradskih organa. Članovima tri komisije još nije istekao mandat i njih ćemo, naravno, ostaviti u mandatu, jer ne postoji potreba da se bilo kome skraćuje mandat. To su Komisija za dodelu zvanja i priznanja, čijim članovima mandat traje do februara sledeće godine, Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora, čiji članovi su u mandatu do kraja 2020. godine, i Savet za zdravlje, čiji mandat ističe krajem ove godine“, naveo je Pastor.
Upitan da prokomentariše Donošenje Zaključka o prihvatanju Izveštaja o ostvarenju budžeta grada Subotice za period od 1. januara do 30. septembra 2020. godine, Balint Pastor je rekao da je „Gradska uprava učinila sve u interesu toga da budžet bude u što boljem stanju“.
„Naravno, nije jednostavan period, nije jednostavna godina. Grad Subotica, kao i sve druge jedinice lokalne samouprave, a to mogu da kažem i za republiku i pokrajinu, ima vanredne troškove zbog epidemije. Sa druge strane, iz istog razloga na prvi pogled bi se moglo pretpostaviti da se ni prihodi ne ostvaruju na način kako je to bilo planirano. Ali, to nije tako, znači prihodi su u velikoj meri ostvaruju, a ima tu i dodatnih troškova zbog epidemije. Mislim da su i gradonačelnik, i Gradsko veće, i svi drugi organi učinili sve da budžet bude u stanju da izršava sve obaveze i prema građanima, i prema preduzećima, i prema ustanovama, tako da ne očekujem neku preterano veliku raspravu povodom ove tačke dnevnog reda“, zaključio je Balint Pastor.