A mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatásokról szóló törvény módosításáról szóló törvény - elutasítva
REPUBLIKA SRBIJA
NARODNA SKUPŠTINA
POSLANIČKA GRUPA SAVEZ VOJVOĐANSKIH MAĐARA
8.12.2015. godine
B e o g r a d
PREDSEDNIKU NARODNE SKUPŠTINE REPUBLIKE SRBIJE
Na osnovu člana 161. Poslovnika Narodne skupštine Republike Srbije podnosimo amandmane na PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O PODSTICAJIMA U POLjOPRIVREDI I RURALNOM RAZVOJU.
AMANDMAN I
U članu 3. Predloga zakona kojim se menja član 8. Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju, stav 3. menja se i glasi:
„Podnosioci nepotpunih zahteva pozvaće se da u ostavljenom roku dopune dokumentaciju i biće isplaćeni po dopuni zahteva“.
OBRAZLOŽENjE
Poljoprivredno gazdinstvo koje ostvaruje pravo na podsticaj ne može biti stavljeno u nepovoljniji položaj zbog podnošenja neurednog zahteva, a koju neurednost je u ostavljenom roku otklonilo.
Članom 7. stav 7. Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju („Službeni glasnik RS“, br. 10/13 i 142/14) propisano je da se na postupak za ostvarivanje prava na podsticaje primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje upravni postupak, ako ovim zakonom nije drukčije određeno.
Član 58. stav 1. i 2. Zakona o opštem upravnom postupku („Službeni list SRJ“, br. 33/97 i 31/2001 i „Službeni glasnik RS“, broj 30/10):
„Ako podnesak sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po podnesku ili ako je nerazumljiv ili nepotpun, organ koji je primio takav podnesak učiniće sve što treba da se nedostaci otklone i odrediće podnosiocu rok u kom je dužan da to učini. To se može saopštiti podnosiocu telefonom ili usmeno ako se podnosilac zatekne kod organa koji saopštava da podnesak sadrži nedostatke. O učinjenom saopštenju organ će staviti zabelešku na spisu.
Ako podnosilac otkloni nedostatke u određenom roku, smatraće se da je podnesak bio od početka uredan. Ako podnosilac ne otkloni nedostatke u određenom roku, pa se usled toga ne može postupati po podnesku, organ će zaključkom odbaciti takav podnesak. Na ovu posledicu podnosilac će se naročito upozoriti u pozivu za ispravku podneska. Protiv tog zaključka dozvoljena je posebna žalba.“
AMANDMAN II
Član 4. Predloga zakona kojim se menja član 13. stav 2. Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju briše se.
OBRAZLOŽENjE
Razlog podnošenja amandmana je zadržavanje postojeće autonomije u utvrđivanju mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja u autonomnoj pokrajini i jedinicama lokalne samouprave, kako je regulisano važećim Zakonom o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju („Službeni glasnik RS“, br. 10/13 i 142/14).
Nadležni organ autonomne pokrajine odnosno nadležni organ jedinice lokalne samouprave donosi različite programe podrške poljoprivrednim proizvođačima, te smatramo da i u budućem periodu treba omogućiti nadležnim organima da nastave da pomažu poljoprivrednike ukoliko za to imaju mogućnosti.
AMANDMAN III
U članu 7. Predloga zakona kojim se menja član 18. stav 1. Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju, reči: „u minimalnom iznosu od 6.000 dinara po hektaru“ zamenjuju se rečima: „u iznosu do 6.000 dinara, ali ne u iznosu manjem od 4.000 dinara po hektaru“.
OBRAZLOŽENjE
Razlog podnošenja amandmana je očuvanje konkurentnosti poljoprivrednih proizvođača i sprečavanje njihovog dovođenja u neravnopravan položaj na tržištu, budući da su podsticaji kojim se pomažu poljoprivredni proizvođači u regionu i Evropskoj uniji, znatno veći.
Nasuprot politici visokih podsticaja poljoprivrednih proizvođača u zemljama EU koja rezultira niskim cenama hrane na tržištu, nedovoljni podsticaji utiču na sve veći broj poljoprivrednika da napusti bavljenje poljoprivredom i odluči se za prodaju zemlje. U pojedinim zemljama članicama direktna plaćanja iz budžeta EU čine čak 2/3 zarade poljoprivrednika, odnosno oko 1/2 njihovih primanja, te se postavlja pitanje opstanka naših poljoprivrednika u uslovima smanjenja dosadašnjih podsticaja. Dugoročno, politika nedovoljnih podsticaja dovodi do toga da i zemlje koje su oduvek zadovoljavale sopstvene potrebe, postaju uvoznice hrane.
AMANDMAN IV
U članu 8. Predloga zakona kojim se menja član 31. stav 3. Zakona o podsticajima u poljoprivredi i ruralnom razvoju, reči: „u minimalnom ukupnom iznosu od 6.000 dinara po hektaru“ zamenjuju se rečima: „u iznosu do 6.000 dinara, ali ne u iznosu manjem od 4.000 dinara po hektaru“.
OBRAZLOŽENjE
Obrazloženje je istovetno kao za Amandman III.
AMANDMAN V
U članu 18. Predloga zakona reči: „na dan 31. decembra 2015. godine“ zamenjuju se rečima: „na dan 31. marta 2016. godine“.
OBRAZLOŽENjE
Razlog podnošenja amandmana je usklađivanje sa rokom u kojem se Upravi za trezor dostavljaju svi podaci koji su promenjeni u odnosu na stanje u Registru poljoprivrednih gazdinstava, svake godine u periodu od 01. februara do 31. marta.
Relevantnost podataka iz Registra na dan 31. decembra 2015. godine je upitna, obzirom da bi se u postupku za ostvarivanje prava na podsticaje koji se odnose na biljnu proizvodnju, uzimali podaci iz prethodne, a ne podaci koji bi se odnosili na sve promene nastale u tekućoj godini, čime bi poljoprivredni proizvođači bili dovedeni u nepovoljniji položaj.
NARODNI POSLANICI
BÁLINT PÁSZTOR (BALINT PASTOR)
_____________________________
ELVIRA KOVÁCS (ELVIRA KOVAČ)
_____________________________
ÁRPÁD FREMOND (ARPAD FREMOND)
______________________________
ZOLTÁN PÉK (ZOLTAN PEK)
_______________________________
ANNAMÁRIA VICSEK (ANAMARIJA VIČEK)
_______________________________